Per aprendre el vocabulari


Roba d'hivern











           




Jocs per aprendre vocabulari de manera divertida

1. QUE HI HA?: Es tapen les flashcards i es van destapant. Els nens han d’endevinar que hi ha abans de destapar-ho del tot. Amb la tablet va molt bé ja que pots fer que aparegui a poc a poc, els pots anar fent fixant en els detalls (ui, unes antenes unes ales..que serà…). Si teniu una PDI també es pot fer aquest efecte d’anar destapant.
Es pot incloure una variant fent que els nens ets diguin per quin lloc volen destapar el flashcard. Aquesta activitat pot ser molt útil per la lectura de paraules, per practicar el reconeixement global de les paraules.
2. PICTIONARY o GESTOS: Es poden convertir les flashcards en un joc de pictionari o de gestualitat. En aquest cas els nens han de dibuixar el que hi ha a la carta i la resta de companys ho han d’endevinar. El mateix pels gestos, els nens han de fer mímica per tal que els companys endevinin de què es tracta.
3. ENDEVINA QUE PORTO AL CAP: Un nen agafa una carta, que no veu, i li col·loquem al cap subjectat per una cinta elàstica del cabell. Els altres companys li han de donar pistes per tal que l’alumne endevini la carta que té. (ex: és una fruita, de color vermell, és dolça…). Genial per treballar el significat de la paraula, la definició.
4. ENDEVINA QUINA TINC!: Cada alumne (o uns quants) agafen una flashcard i han d’aconseguir, amb pistes, que els altres endevinin quina té. És com l’anterior però a la inversa.
5. ENDEVINA QUÈ DIUEN AQUESTES LLETRES: aquesta es podrà fer, especialment a partir de P5, ja que necessita un domini dels fonemes. La mestra (o els nens) van dient so per so la paraula i els alumnes l’han d’endevinar. Aquesta és una molt bona activitat per treballar la consciencia fonològica. També es pot adaptar i fer-la més senzilla incorporant la cantarella del “veig-veig” un animal que comença per E.(això es pot fer a P4). Si veiem que els nens tenen moltes dificultats podem anar escrivint la lletra mesura que la fem sonar.
6. QUINA ÉS QUINA: Mostrar dos flashcards als nens, dir la paraula, i que els nens hagin de dir-te quina de les dues és la que correspon amb la paraula que tu has donat. En aquest cas ens ajudarà col·locar un gomet diferent a cada targeta per tal que ens pugui dir quina és (la del gomet verd o la del gomet vermell).
7. ON ESTÀ…: aquesta és molt xula perquè implica moviment, i els nens necessiten moviment. De fet, els estudis estan mostrant que aprenen millor en moviment. Consisteix a repartir per la classe les diferents flashcards, els alumnes han d’anar al lloc on està la flashcard que representa la paraula que diem. És un tipus de “simon diu”. Ho pot dir el mestre o els alumnes. Altres variants es fer-ho amb endevinalles, en comptes de dir la paraula directa, heu d’anar allà on hi ha un animal amb les orelles grans, de color gris….. En aquest cas estem treballant la part més conceptual de la paraula. Quan treballen seguint aquesta variació podem donar la consigna als nenes que quan arribin al lloc han de dir el nom.
8. EL MENTIDER: Amb el vocabulari força clar es pot jugar al mentider. Consisteix a mostrar la flashcard i dir a l’alumne una paraula que no correspon o que correspon, l’alumne ha de dir si és correcte o no. (això és una corda?). Podem convidar als nens a que siguin ells que facin de mentider. Repartim les flashcards que tinguem entre ells.
9. BOMBA: Aquest també és un joc amb moviment i els encanta. Però farem un post especial per a aquest.
10. ENS GRAVEM!: Gravar als alumnes dient el vocabulari els motiva molt! Els encanta escoltar-se després. I perquè no penjar-ho amb el power point i pujar-ho al bloc de l’escola perquè ho vegin a casa amb els seus pares!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada